Rindu Dekatmu

94

ENGLISH

 

We are all born from a woman's womb who has a never-ending love for us. All the hardships she had to face during 9 months could never be replaced. From infant to adult, only she would continue to care about us. Her prayers would still be with us even until the day we build our own family.

Although sometimes we often neglect, get annoyed, even hate her for conflicts, heartache, career and other factors which brings her great disappointment and sadness, she would still love and care for us unconditionally for who we are, even when we don't bring the same happiness comparable to when we were kids. 

A mother's love would never fade. 

 

This song sang by Wandazula who has a beautiful and characterful voice. The sound of her voice makes us remember our childhood with our beloved mother.

Hopefully this song can be a gift for our beloved mother.

 

BAHASA INDONESIA

 

Kita semua dilahirkan dari rahim seorang wanita yang sangat mencintai kita. 

Semua jerih payah dan kesusahan beliau selama 9 bulan tak tergantikan oleh apapun. 

Dari balita sampai dewasa hanya beliau yg terus menerus memikirkan kita bahkan pada saat kita sudah berumah tanggapun doa beliau selalu menyertai kita semua.

Hanya saja kita sering tidak perduli, menyebalkan, bahkan benci kepada beliau karena konflik, sakit hati, kesibukan dan berbagai macam faktor lainnya  sehingga akhirnya beliau harus menelan kekecewaan dan kesedihan yg sangat besar karena perlakuan kita kepadanya. 

Meskipun demikian beliau tetap menyayangi dan mencintai kita apa adanya walaupun sikap kita tidak lagi menyenangkan seperti saat2 kita masih balita dulu... 

Kasih ibu tak akan pudar selamanya.

 

Lagu ini dibawakan oleh Wandazula dengan suara yang indah dan berkarakter. Alunan nadanya mengingatkan kenangan masa kecl kita bersama ibu yang tercinta.

Semoga lagu ini bisa menjadi kado yang indah untuk ibu kita tercinta.

 



声音1评价0